כמה עולה פרסום בגוגל?

כמה עולה פרסום בגוגל

כל עסק המבקש לצמוח, להגדיל מכירות ולהיחשף בפני לקוחות פוטנציאליים חדשים, חייב להשתמש בכלי העוצמתי של פרסום העסק בגוגל. פרסום זה הוא אחד מהמרכיבים החשובים ביותר של שיווק וקידום בדיגיטל. העלות של פרסום זה מורכבת משני רכיבים – תשלום לגוגל ותשלום לחברת שיווק דיגיטלי, שתבצע את המהלך ותפקח עליו. במאמר זה תוכלו לדעת היטב מהן העלויות השלמות של תהליך זה.

כמה עולה הפרסום בכלי השיווק של גוגל?

אז אתם מבקשים לדעת כמה עולה פרסום בגוגל? ראשית, ישנו המרכיב של התשלום למערכת השיווק של מנוע החיפוש. הפרסום נעשה דרך מערכת הנקראת Google AdS, שדרכה מנוהלים כל הקמפיינים השונים עבור העסק. באמצעות כלי זה ניתן להגיע לראש תוצאות החיפוש הממומנות במנוע החיפוש ולפרסם בפלטפורמות נוספות כמו יוטיוב, GDN ו – Google Shopping.

לרוב הקמפיין בגוגל נעשה באסטרטגיה של PPC – תשלום פר הקלקה. כלומר העסק משלם לגוגל על לחיצה של גולש על הלינק המופיע בתוצאות החיפוש. התשלום פר קליק תלוי במכרז על מילות מפתח, כאשר הסכום נקבע בהתאם לתקציב העסק ומנהל הקמפיין.

המחיר הממוצע לקליק בגוגל הוא בין 3–6 ש"ח. יחד עם זאת ישנן מילות מפתח יקרות במיוחד, שעלותן יכולה להגיע גם לסכום של 150 ש"ח או יותר לקליק. אך, מדובר במילות מפתח רלוונטיות לתחומים שבהם התחרות היא גבוהה במיוחד. קידום של מילת מפתח ללא תחרות גבוהה יעלה בין 1,000-2,000 ש"ח בחודש. עבור קידום של ביטויים בתחרות בינונית או קשה, תשלמו בין 5,000-20,000 ש"ח בחודש.

כמו כן, הכול תלוי גם בתקציב שאותו מגדיר העסק עבור הקמפיין. חשוב להבין כי מדובר בתקציב לתשלום עבור השירותים של גוגל בלבד ולא תקציב לתשלום על ניהול הקמפיין, עיצובו וביצוע אופטימיזציה. עבור פעולות אלה יש להגדיר תשלום נפרד לחברת שיווק דיגיטלי.

כמה עולה תקציב פרסום בגוגל של חברת שיווק בדיגיטל?

כאשר מבצעים פרסום בגוגל חשוב מאוד להעסיק אנשי מקצוע המתמחים בנושא. זאת משום שהקידום הממומן דורש ידע רב, פיקוח שוטף והיכרות מעמיקה עם הכלים השונים. לכן, מומלץ להפקיד את התפקיד בידיה של סוכנות פרסום דיגיטלית שתטפל בכל מ-א' ועד ת'.

העלות להקמת קמפיין פרסום חד־פעמי בגוגל תעלה בין 1,500–3,000 ש"ח. עבור חברות המחזיקות בתקציב פרסום גדול ועובדות מול סוכנות פרסום, התשלום החודשי יהיה על סך של כ-15%-20% מתקציב הפרסום הכולל שיצא באותו החודש.

יש לזכור כי ישנן פעמים רבות שיהיו גם עלויות נוספות של יצירת קריאייטיב לקמפיין, כמו כתיבת קופי או יצירת עיצוב גרפי. בנוסף יש להקים דף נחיתה או אתר אינטרנט שאליהם יוביל הקמפיין. הקמת דף נחיתה תעלה בין 1,000–3,000 ש"ח, בהתאם לסוג העמוד, המבנה שלו ורמת המורכבות שהוא דורש. הקמה של אתר אינטרנט תעלה בין 8,000-30,000 ש"ח, לא כולל ניהול שוטף. אם נעשה קידום גם ביוטיוב למשל, תתווסף עלות של בין 1,000–2,000 ש"ח בחודש.

לסיכום, העלות של פרסום בגוגל מתפרשת על טווח מחירים רחב, התלוי בפרמטרים רבים ושונים. לכן, חשוב לקחת בחשבון את כל המשתנים כאשר אתם מגדירים תקציב לפרסום בגוגל, כדי שיהיה מדובר בתקציב אשר יכול להניב תוצאות בעלות ערך. זכרו כי מדובר בכלי פרסום שההשקעה בו מאוד משתלמת לטווח הארוך ותוכל למצב אתכם בדיוק היכן שתרצו להיות.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email