כמה עולה מיקרוגל?

כמה עולה מיקרוגל

מאז שהמיקרוגל הביתי פרץ לחיינו בשנות השישים, הפופולריות שלו גברה בקצב רב כל כך, שכיום כמעט לא ניתן למצוא בית ללא אחד כזה במטבח.

המיקרוגל נחשב לאחד מאביזרי המטבח השימושיים ביותר. שימושו העיקרי היה ונותר חימום מזון, אך ניתן למצוא ברשת מתכונים של בישול במיקרוגל.

השוק מציע שפע של מכשירי מיקרוגל במגוון דגמים, עיצובים, גדלים וטכנולוגיות. במאמר זה נסקור תכונות ומחירים של מיקרוגלים על פי מספר מאפיינים.

כמה עולה מיקרוגל קלאסי?

מיועד לחימום והפשרת מזון. גלי המיקרו מיוצרים בתוך המכשיר בעזרת צינור אלקטרוני הנקרא מגנטרון. גלים אלו גורמים למולקולות המים שבמזון לרטוט, דבר שמייצר אנרגיית חום. לכן קל יותר לחמם מזונות בעלי תכולת מים גבוהה, וזו גם הסיבה שכדאי להרטיב מעט מזונות דלים בנוזלים לפני שמכניסים אותם למיקרוגל.
המיקרוגל הקלסי הוא זול יחסית, ואם אינכם מתכננים לבשל או להשתמש במיקרוגל באופן מקצועי, כנראה שהוא יספיק לצורכיכם.
מחיר: 500–1,500 שקלים.

כמה עולה מיקרוגל טורבו (הסעה)?

מיקרוגל הסעה מכיל גוף חימום ומאוורר. המאוורר מניע את האוויר בתוך המכשיר ומפזר את החום במידה שווה בתוכו. במיקרוגל הסעה האוכל מתחמם במידה שווה, שלא כמו במיקרוגל הקלסי. בנוסף, טכנולוגיה זו מאפשרת להשתמש בו אפילו לאפייה.
מחיר: 700–2,200 שקלים.

כמה עולה מיקרוגל-גריל?

זהו מיקרוגל המשמש גם כתנור גריל קטן. ניתן להשתמש בפונקציות השונות שלו בנפרד או במקביל. תוכלו להשתמש באפשרות הגריל גם לשם צלייה, וגם לשם חימום איטי אך יסודי וטעים יותר של האוכל. מיקרוגל-גריל אינו מהווה תחליף לתנור, מפני שהוא אינו מגיע לדרגות חימום גבוהות כמוהו, ומפני שהוא קטן הרבה יותר. אך אם מבשלים בכמויות גדולות, בחירה בו יכולה להיות אופציה מצוינת לחיסכון במקום.
מחיר: 1,700–4,000 שקלים.

כמה עולה מיקרוגל משולב?

מכשיר מתקדם המשלב מיקרוגל גריל עם טורבו. הוא יכול למלא כמעט את כל הפונקציות של תנור רגיל, שכן באמצעות המאוורר הפנימי הוא יכול להגיע לטמפרטורות גבוהות במיוחד.
מחיר: 1,700–4,000 שקלים.

לוח בקרה מכני לעומת דיגיטלי
מיקרוגל מכני:
בעל מערכת הפעלה פשוטה, בדרך כלל אפילו ללא מסך. במכשירים המכנים הקלסיים בדרך כלל יש מתג סיבובי הקובע את הזמן, וכפתור מכני לפתיחת הדלת בלבד.
מחיר: 300–700 שקלים.
מיקרוגל דיגיטלי: בעל צג בקרה ומספר פונקציות רב. ניתן לקבוע זמן חימום מדוייק מאוד, ובמכשירים השונים יש אפשרויות מגוונות המקילות על ההפעלה.

דוגמאות לפונקציות של מיקרוגלים בעלי צג בקרה דיגיטלי:

  • תכניות מוגדרת מראש לחימום מאכלים מסויימים
  • אפשרות בחירת עוצמות חימום שונות
  • בקרת טמפרטורה
  • תוכנית הפשרה לאוכל קפוא
  • שקילה אוטומטית של המזון
  • פונקציית שמירת טמפרטורה

מחיר: 500–2,000 שקלים.

נפח והספק חשמלי

באופן כללי, כלל שהמכשיר גדול יותר, כך ההספק החשמלי (הנמדד בוואט) גבוה יותר וכך עוצמת הבישול חזקה יותר.

המיקרוגלים הקטנים ידועים בכך שאינם מחממים את האוכל במהירות ולא באופן אחיד, אך הם זולים הרבה יותר, ולשימוש ביתי זה יכול להספיק בהחלט. הם לא תופסים מקום רב על השיש, בניגוד למכשירים הגדולים שאינם מתאימים למטבחים הישראליים בעלי המידות הצנועות.

נפח של מיקרוגלים לרוב נע בין 14 ל-30 ליטר, כשההספק נע בין 700 ל-1400 וואט. ישנם מכשירים גדולים אפילו יותר, המשמשים בעיקר לבישול תעשייתי.

המחיר נקבע בהתאם לגודל המיקרוגל, כשהקטנים שביניהם יכולים לעלות כ-300 שקלים, ועלות הגדולים יכולה להגיע ל- 3,000 שקלים ואף יותר.

לפני שאתם רוכשים מיקרוגל, הגדירו את הצרכים האישיים שלכם. חשבו מהו הגודל האידיאלי עבורכם ומה השימושים שאתם מתכוונים לעשות במכשיר.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email