כמה עולה כלב?

כמה עולה כלב

אלפי שנים נחשב הכלב לחברו הטוב ביותר של האדם, הוא עוזר לו לשמור על כושר, שומר על ביתו מפני פולשים ובעיקר מהווה מקור של אהבה בלתי תלויה וחברות אמת שאין שנייה לה. אבל כמו כל פעולה או מוצר שנרכוש או נקבל, ישנם לא מעט הוצאות נלוות הכרוכות לא רק בשימור המוצר או בעל החיים, אלא גם בשביעות רצוננו של הכלב ושביעות רצונו. הוצאות אלו כוללות לא פעם סל טיפולים רפואיים, רצועה לכלב, מיטה לכלב ועוד לא מעט אביזרים שונים ונלווים לאורך כל חייו של הכלב.

לכן כדי להכיר את ההוצאות הכרוכות בגידול כלב, ריכזנו עבורכם במאמר הבא, את ההוצאות הכרוכות בחייו של כלב או בעצם כמה עולה כלב?

כמה עולה כלב עם תחילת אימוץ?

כלבים מתחלקים לעשרות זנים ותתי זנים, עירובים שונים ולא מעט סוגים אקזוטיים, אך מציאה של חבר אמת מתבצעת בשתי דרכים. הראשונה היא אימוץ של כלב בכל גיל דרך אחת העמותות והעלויות שמתלוות לכך נעות בין 650–900 שקלים, הן כוללות סל אימוץ, חיסונים שונים ולעיתים גם סירוס/עיקור. הדרך השנייה היא רכישה של כלב מבית גידול, רכישה שכזו נעה בין 1,500 ועד ל־20 אלף שקלים, ולכן מומלץ לוודא כי בית הגידול אכן מפוקח ומאושר.

לאחר הבחירה ישנם מוצרים בסיסים לכלב, כמו מיטה לכלב שעלותה יכולה להסתכם בין 150 עד 350 שקלים למיטה מרופדת ואיכותית. אביזר כמו רצועה לכלב נע בין 50 שקלים לדגם הכי פשוט ועד ל־250–300 שקלים תלוי בגודל הכלב וחומרי הייצור. מוצר בסיסי לא פחות הוא קולר, שכן עלותו של אביזר זה נע גם הוא בין 50 עד ל־250 שקלים.

הכלב גדל כמה זה עולה?

אפשר לומר כי חייו של החבר הכי טוב שלנו נמצאים בידיים שלנו, או יותר נכון בכיס שלנו ולכן חשוב להכיר בהוצאות הנלוות שהן מעבר למיטה לכלב או רצועה לכלב מכיוון שאלו מוצרים שבמרבית הפעמים נצטרך לקנות שוב (כן החבר הזה די יודע להרוס דברים) כמו צעצועים. למטיבי הלכת קיימים צעצועים בעלויות משתנות החל מעשרה שקלים כמו כדור טניס משומש וקרוע או עצם מפלסטיק ועד למשחקי חשיבה מתוחכמים שעלותם נעה בין 150 עד 200 שקלים.

אך מלבד חיי הפנאי של חברנו הטוב הוא זקוק ללא מעט טיפולים שונים, הראשון ביניהם והחשוב הוא כמובן טיפול רפואי. טיפולים רפואיים לכלבים ניתנים כיום במתכונת "סל בריאות", שאותו ניתן לרכוש דרך וטרינר הקרוב לביתכם כאשר עלות הסל נעה בין 700–1,200 שקלים לשנה. השירותים שניתן לקבל בסל הבריאות משתנים, אך כוללים במרביתם: חיסונים, בדיקות רפואיות שגרתיות והנחה (שגם היא משתנה) בטיפולים נלווים כמו צילומי רנטגן, בדיקות מעבדה וכו'.

אל מקבץ הטיפולים השונים חשוב לציין גם טיפולי חירום שעלותם נעה בין 1,500 שקלים עד עשרת אלפים שקלים, אבל חוץ מאותם טיפולים שהם הכרחיים, ללא צל של ספק, ישנה גם הוצאה המתלווה לכל אורך חייו של הכלב והיא כמובן מזון. בנושא הזה חשוב מאוד להבין כי צריכת המזון של כלב משתנה בהתאם לסוג הכלב ולגדול שלו, אך יחד עם זאת גם כמות הצריכה שהוא אוכל משתנה בהתאם לגיל. עם זאת שקי אוכל של כלבים נמכרים כיום בכל מקום, עלותם נעה בין מאה שקלים לשק "רגיל" ועד למאתיים ואף שש מאות שקלים כאשר סוגים אלו של מזון נחשבים למזונות "פרמיום" או למזונות רפואיים אשר להם נזקק הכלב בשל טיפול או מחלה.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email