כמה עולה סיר לחץ?

כמה עולה סיר לחץ

סיר לחץ מאפשר את קיצור זמן הבישול באופן משמעותי. לסיר יש מכסה מיוחד אשר אוטם את הסיר לחלוטין באמצעות ידית קפיצית, ניתן לסגור את הסיר וליצור בתוכו סביבה מבוקרת אשר מזרזת את תהליכי הבישול. במכסה מותקן וסת מיוחד אשר מאפשר שחרור הלחץ והאדים המצטברים באופן מבוקר.

יתרונות השימוש בסיר לחץ

היתרון הגדול והמשמעותי ביותר בעת בישול בסיר לחץ הוא קיצור משך הבישול באופן משמעותי. למשל, ניתן לבשל קטניות בתוך שעה עד שעתיים ללא צורך בזמן השריה קודם.
בישול בסיר לחץ משחרר אתכם מהצורך לבדוק את המזון, לערבב את התבשיל ולהביט עליו מידי פעם. כיוון שלא ניתן לפתוח את הסיר לאחר סגירתו והנחתו על הכיריים, אין צורך לעשות דבר מלבד להמתין את פרק הזמן הדרוש לפי ההוראות עד שהתבשיל יהיה מוכן. דרך בישול זו מאפשרת לכם להתפנות לעיסוקים נוספים.
בנוסף, צורת בישול זו משחררת את הוויטמינים והמינרלים שבמזון לתוך מי הבישול, וכיוון שפחות אדי מים מתנדפים מהסיר, הוויטמינים הללו נשארים במזון והוא מקבל ערך תזונתי גבוה יותר.
מזונות "קשים" יותר, כמו בשר או ירקות שורש מתרככים מהר יותר, אך בנוסף לכך הבישול מעניק להם מרקם עדין ונעים יותר.

נקודות חשובות בעת הבישול

בעת בישול המזון, ישנם כמה דגשים חשובים שיש לשים אליהם לב:
ראשית, חשוב שלא למלא את סיר הלחץ ביותר משני שליש נוזלים ואף פחות מכך, אם מבשלים מרכיבים אשר סופחים נוזלים "ומתנפחים" כתוצאה מכך.
הבישול מתחיל בעוצמה הגבוהה ביותר וכאשר נוצר הלחץ בסיר, מקטינים את עוצמת החום. אם לא מצטבר לחץ, סימן שהחום אינו גבוה דיו ויש להגביה אותו עד אשר ייווצר לחץ.
חשוב מאוד לא לפתוח את הסיר לפני שחרור הלחץ. יש לפתוח את שסתום הוויסות, לאפשר לכל האדים לצאת ורק אז ניתן לפתוח את הסיר ללא חשש.

עלויות של סיר לחץ

ניתן לרכוש סיר לחץ במחירים שונים. לפניכם מספר גורמים אשר משפיעים על המחיר.
ישנם סירי לחץ קטנים בגדלים של שניים, ארבעה ושישה ליטר. אלו נחשבים סירים קטנים ומחירם נע בין 400 ל-500 שקלים.
סירים גדולים יותר של שבעה ליטר, שהוא הגודל הפופולרי, ינועו במחירים של 650-550 שקלים בערך. בנוסף, ישנם הסירים הענקיים של תשעה או עשרה ליטר והם יתחילו מ-650 שקלים ויותר.
בנוסף לגודל הסיר, מחירו יושפע מגורמים נוספים כגון עיצוב הסיר והמכסה, מנגנון הסגירה והוויסות ואף יצרנית הסיר.

  • ישנם סירים בעלי מכסה מתכת לעומת אלו עם מכסה זכוכית מעוצב ואלגנטי יותר. לעיתים ייתכנו הבדלים של כמה עשרות שקלים בין סיר בעל מכסה זכוכית יקר יותר, לזה בעל מכסה מתכנת.
  • מנגנון הוויסות והפחתת הלחץ בתוך הסיר הוא משמעותי ביותר בבישול. לפיכך, ככל שהמנגנון מורכב יותר ובטיחותי יותר, ייתכנו הבדלים אפילו של 100 שקלים או יותר בין הסירים.
  • לבסוף, ישנם סירי לחץ של חברות שונות כגון – טפאל, סולתם, פוד אפיל ועוד. ייתכנו הבדלים בין סירים בעלי מאפיינים שונים אצל חברות נפרדות, הבדלים שיכולים להסתכם בכמה עשרות שקלים ועד כ-150 שקלים.
  • סיר בישול הוא כלי חשוב וחיוני במטבח, בייחוד כאשר מבשלים בתדירות גבוהה או לכמות גדולה של אנשים. הוא אינו מגביל אתכם בסוג המזון שאתם יכולים להכין בו, החל מצלי בשר ועד למרקים שונים. כאשר זמן הבישול הוא קצר מן הרגיל.
  • אם זו התנסותכם הראשונה בבישול כזה או אם הבישול נעשה לראשונה בסיר חדש, הקפידו על שחרור הלחץ ועקבו אחר הוראות היצרן.
שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email