כמה עולה רייזר?

כמה עולה רייזר

במהלך השנים האחרונות הפכה רכיבת השטח להרבה יותר פופולרית משהייתה בעבר, כיום לא רק בני המושבים והקיבוצים מעיפים את חולות השטח ומשפריצים את מי השלוליות, אלא כמעט כל עם ישראל.

אחד הכלים היותר בטוחים ומעולים לרכיבה בשטח הוא, כמובן, טרקטורון רייזר מבית פולאריס, כלי זה יכול להגיע במספר דגמים שונים, החל ממושב יחיד ועד לארבעה נוסעים עם עוצמות שטח מעולות ועיצובים שרק מגרדים את הגוף למפגש עם סערת חולות ובוץ על המשקפת. אך העלויות של כלי שכזה משתנות ויכולות לבלבל אנשים שאינם מגיעים מהתחום, החל מכוח הסוס של כל הדגמים ועד לטיפולים השוטפים. לכן במאמר הבא תוכלו לקבל מעט פרופורציות ולהבין כמה עולה רייזר?

דגמים של רייזר והבדלים ביניהם

את רכבי הפולאריס ניתן למצוא במגוון דגמים, החל משנת 2010 בדגמים יד 2 ולרבות דגמי 800, מחירם של דגמים אלו נע בין 20 אלף שקלים ועד 55 אלף שקלים. עלותם משתנה בהתאם למספר הידיים שהכלי עבר– בין אם יד ראשונה או שנייה, וכמובן שמירה של הרכב החל מהחלקים החיצוניים ועד למרכיבים הטכניים.

הדגם השני והפופולרי שלו הוא כמובן דגם רייזר 900 ודגם 900s, המגיע בעיקר עם מקום ישיבה זוגי אך גם בגרסאות של ארבעה מושבים. דגמים אלו נמצאים בארץ החל משנת 2014 וניתן למצוא את שני הדגמים עד שנתון 2019. רייזרים במחירי יד שנייה מתחילים מ־23 אלף שקלים ומטפסים עד למחיר של 70 ואף 80 אלף שקלים לכלי משומש ושמור.

הדגם השלישי של משפחת פולאריס ונושא בשם "RZR XP 1000", הגיע לישראל קצת אחרי דגם RZR 900 , ניתן לרכוש אותו גם בדגם יד שנייה והוא זמין החל מדגמי 2014. דגם זה מתגאה במעל ל־110 כוחות סוס, דגמי משפחה עם ארבעה מקומות ישיבה וגם לזוג. מחירי יד שנייה נעים בין 48 אלף שקלים ועד ל־80 אלף שקלים, כאשר שנת הייצור מהווה פרמטר משמעותי וכמובן מידת השמירה על הכלי ודחיפות הטיפולים שעבר.

דגמי רייזר חדשים

מחירם של הדגמים החדשים הוא מעט גבוה יותר, עם זאת השיפורים והשדרוגים שעברו בשנים האחרונות מראים כי העלות הגבוהה אכן פורעת עצמה בנסיעות השטח. מבין הדגמים החדשים אפשר ליהנות מדגמי RZR טורבו, RZR PRO X, RZR 1000, וכמובן דגמי ארבעה מושבים ודגמי Ultimate מטריפים במיוחד. מחירם של דגמי שנת 2022 מתחיל מ־150 אלף שקלים ויכולים לנוע עד למחירים של 200 אלף שקלים, כאשר קיימות גרסאות בסיסיות וללא אביזרים שונים כמו: מדבקות, מערכות שמע, מגינים ועוד, המוזילים משמעותית את עלות הכלי, לעיתים אף בעשרות אלפי שקלים.

תחזוקה שוטפת של כלי פולאריס יכולה להסתכם בלא מעט כסף, החל מטיפולים תקופתיים ועד לחידוש רישיון הרכב, עם זאת כדי לוודא כי הכלי אכן נשמר ומטופל תחת התנאים וחומרי הגלם הטובים ביותר, מומלץ שלא להשתמש בחומרים לא מקוריים כמו רצועות, מגינים או גומיות.

מרבית הרוכבים מבצעים טיפולים לאחר מספר שעות, אך חשוב לזכור כי בלאי הכלי בשונה מבלאי כלי־רכב "רגילים" איננו מסתכם בכמות השעות שהכלי נסע, אלא באופי השימוש. לכן, גם לפני רכיבה ובעיקר כדי לשמר את הכלי במצב הכי טוב שיש, צריך לוודא כי הגומיות יבשות, הגירוז בכמות הנכונה והרצועה איננה רופפת מידי או מגלה סימני קריעה. העלות של החלפת רצועה נעה בין 1,050 ₪ ועד ל־1,450 ₪, ואילו עלות החלפה של צירייה תגבה מבעל הרכב בין 1,200 ₪ ועד 1,500 ₪.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email