כמה עולה אתר אינטרנט?

כמה עולה אתר אינטרנט

בתי עסק, ארגונים, חברות ונותני שירות רבים מקפידים להעלות אתר אינטרנט המאפשר לגולשים לקבל מידע, לרכוש מוצרים או ליצור קשר. בנייה של אתרי אינטרנט הוא תחום רחב מאוד, שיכול להיעשות במספר רב של פלטפורמות. לכן, גם טווח המחירים של תחום זה הוא רחב ומורכב ממגוון היבטים שונים. במאמר זה תוכלו ללמוד מהן העלויות השונות וממה הן מושפעות.

עלותו של אתר אינטרנט

כשנשאלת השאלה כמה עולה אתר אינטרנט? חשוב להבין כי אין לכך תשובה אחת ויחידה. זאת משום שכפי שציינו, ישנם סוגים רבים של אתרי אינטרנט למטרות שונות ובפלטפורמות שונות. המחיר הסופי תלוי גם במי שמבצע את הבנייה של האתר, האם מדובר בפרילנסר או בחברה לבניית אתרים. יש לקחת בחשבון גם את עלות השרת לאחסון מידע ותשלום על שם הדומיין.

כאשר בניית האתר נעשית באמצעות עובדי פרילנס, העלות תהיה בין 900–5,500 ש"ח, כאשר הבנייה לרוב תהיה מצומצמת. כלומר, יהיה מדובר באתר תדמית בלבד המציג את העסק, אך הוא אינו מציע אפשרויות אינטראקציה כמו רכישת מוצרים או שיחה עם נותני שירות.

כאשר בניית האתר נעשית באמצעות חברה לבניית אתרים, העלות תהיה בין 5,000–10,000 ש"ח. גם כאן מדובר באתר תדמית בלבד, אך קחו בחשבון כי חברה לבניית אתרים לרוב תוכל לספק שירותים נרחבים יותר, כמו גם מענה זמין הרבה יותר.

מהם סוגי הפלטפורמות השונות לבניית אתרים וכמה הם עולים?

כפי שציינו, ישנן פלטפורמות שונות המאפשרות בנייה של אתרים, חלקן בעלות תבניות מוכנות וחיבור מידי לשרת, וחלקן נעשות בבנייה חופשית עם תכנות מתחילת התהליך ועד סופו.

למשל, ישנה את פלטפורמת וורדפרס המאפשרת בנייה חינמית של אתר אינטרנט פשוט, אך עבור אופציות כמו דומיין, רמת אחסון איכותית, הסרת פרסומות ושירותים נוספים, תצטרכו לשלם על מנוי שיעלה בין 14–28 ש"ח לחודש. העלות של בניית האתר בפלטפורמה הזו תעלה בין 5,000 ש"ח לאתר בסיס ועד 15,000 ש"ח לאתר מתקדם. אתר מורכב יעלה בין 10,000–50,000 ש"ח.

ישנה גם את הפלטפורמה של WIX, הנותנת גם היא אפשרות בנייה חינמית אך מצומצמת. לאתר אי-קומרס תצטרכו לרכוש מנוי שיעלה כ-50 ש"ח בחודש. לאתר רגיל הכולל את כל ההטבות שהפלטפורמה מציעה תצטרכו לשלם כ-40 ש"ח בחודש. מחירים אלה כמובן לא כוללים את העלות של הבנייה עצמה בידי איש מקצוע.

בנייה של חנות אונליין ללא שימוש בפלטפורמות הללו תעלה בין 3,500–5,000 לאתר פשוט. עבור אתר מורכב יותר המאפשר הזנה שוטפת של מוצרים, יצירת פרסומות קופצות פנימיות, מענה ללקוחות ועוד, תשלמו בין 7,500 ועד 50,000 ש"ח. כמובן שבתוך עלות זו ישנה גם רכישת הדומיין של האתר ואחסון מידע בשרתים, לצד עלויות ההקמה, העיצוב ויצירת הקוד של האתר.

ישנה גם העלות של תפעול האתר באופן שוטף ושיווק. עלות התפעול תעלה בין 3,000–5,000 ש"ח לשנה. עלות השיווק משתנה בהתאם לצרכים כמובן. ניהול שיווק בפייסבוק תעלה בין 1,000–2,000 ש"ח בחודש. שיווק בגוגל יעלה בערך בין 800–2,500 ש"ח בחודש. שיווק באמצעות מייל יעלה בין 1,000–2,000 ש"ח. שיווק אורגני של האתר יעלה בין 15,000-800 ש"ח בחודש. כאשר עובדים מול חברת פרסום דיגיטלי, ניתן לשלם ריטיינר חודשי קבוע עבור השירותים השונים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email