כמה עולה טסלה?

כמה עולה טסלה

טסלה החלה את דרכה בישראל רק לפני פחות משנתיים בלבד וכבר יש יותר מ-5,000 כלי־רכב שלה על כבישי הארץ. דגמי הרכב החשמליים שלה, זוכים לפופולריות גדולה אף על פי שאין להם יבואן, אין סוכני מכירות ויש להמתין זמן רב מרגע ההזמנה ועד שמגיע הרכב ללקוח.

מה עושה את טסלה פופולרית כל־כך?

אחת הסיבות הגורמות לטסלה להיות מבוקשת ופופולרית היא צורת ההתייחסות של אילון מאסק, מנכ"ל החברה, אל המכונית. זו אינה עוד מכונית המיוצרת על־ידי עוד יצרנית רכב, כי אם מוצר הייטק, טכנולוגי, ממוחשב לכל דבר ועניין.

יתרה מכך, אין לרכב יבואנים ואנשי מכירות רשמיים באף מדינה שבו הוא משווק. כל אדם אשר רוצה לרכוש טסלה מכל אחד המודלים הקיימים – טסלה מודל S הראשון, מודל X, טסלה מודל 3, ועכשיו גם מודל Y – צריך לעשות זאת בצורה עצמאית ישירות באתר החברה. כל רוכש מתאים לעצמו את השדרוגים, התוספות והאביזרים הרצויים לו ומזמין את הרכב באופן פרטי.

כמובן שזהו רכב יוקרה ראשון במעלה. הוא מסמל סטטוס, מעמד סוציו־אקונומי ואף מעיד על מצב חשבון הבנק של הבעלים.

לכל הדגמים ישנה רשימת אבזור ארוכה ומפורטת, שאינה מצריכה שדרוגים ותוספות כמעט. כל הפינוקים כלולים במחיר, והמחיר גבוה בהתאם.

כל דגמי החברה הם חשמליים ומצמצמים את פליטת זיהום האוויר.

ובכל זאת, מה החסרונות?

לכל מטבע יש שני צדדים, ומה שנראה כיתרון עשוי להיתפס גם כחסרון.

ראשית, הצורך לבצע הזמנה פרטית לכל רכב, מצריכה מכל אחד גלישה ושליטה באתר אינטרנט ולא כל אחד מעוניין, יכול ורוצה להזמין בצורה זו את הרכב שלו.

בנוסף, כיוון שאין יבואן או משווקים, משלוח כלי־הרכב מגיע אחת לכמה חודשים. כך שאם הוזמן רכב היום, ייתכן והוא יגיע לארץ רק בעוד שלושה או ארבעה חודשים.

כמובן שאין להתעלם מהמחיר. מי שמעוניין לרכוש לעצמו אחד מדגמי החברה המשווקים בארץ, צריך להיות מוכן להשקיע סכום כסף גבוה באופן משמעותי מאשר רכב בדרגה דומה של יצרנית מכוניות אחרת.          

נושא חשוב נוסף הוא העובדה שאין לטסלה מרכזי שירות כאן בארץ. כלומר, טיפולים, תיקונים או בעיות אחרות אשר עשויות להיגרם לרכב, צריכים להיות מטופלים או באחד מהמוסכים המורשים לרכב חשמלי שיכול, מוכן ובעל ידע מקצועי לטפל ברכב או ישירות מול אתר טסלה (בעיקר בבעיות תוכנה).

מה העלות של רכב טסלה?

טסלה מודל Y הוא המודל החדש ביותר של החברה אשר אמור להגיע השנה לארץ. זהו רכב שטח קטן שניתן להרחיבו לשבעה מקומות ועלותו בישראל תהיה סביב 300,000 שקלים. לפי נתונים מדווחים, טווח הנסיעה שלו יהיה בין 540-350 קילומטר בהתאם לסוג ההנעה – אחורית או בעלת מנוע כפול.

הדגם הראשון כאמור שהגיע לארץ הוא מודל S, טווח הנסיעה שלו בין 800-600 קילומטר, הוא בעל שני מנועים חשמליים ועלותו הוא כ-400,000 שקלים.

אם תהיתם כמה עולה טסלה מודל 3, הזולה יחסית משאר הדגמים, מחירה מתחיל סביב 170,000 שקלים. היא בעלת עיצוב מינימליסטי, טווח נסיעה בסיסי של כ-450 קילומטר, מתאימה לחמישה נוסעים ודומה מאוד לרכב משפחתי של כל יצרנית רכב אחרת, אם כי יוקרתית הרבה יותר.

דגם נוסף ואחרון של החברה הוא ה-X אשר גם הוא מתומחר סביב 400,000 שקלים ללא כל תוספות והרחבות אשר יעלו אקסטרה למי שירצה בהן. זהו רכב בעל הנעה 4X4, שני מנועים שלכל אחד מהם 259 כוחות סוס. עיצובו הייחודי של הרכב מתבטא בדלתות נפתחות כלפי מעלה, מראה כנפיים נפתחות, עיצוב פנימי איכותי ויוקרתי וביצועי כביש שהוגדרו כ"מגוחכים" עד כמה שהם מדהימים.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email