כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך

במקרים שבהם אדם בגיר, מעל גיל 18 אינו יכול לקבלת החלטות בעניינים רפואיים או בענייני רכוש בעצמו, יש ברשותו את האפשרות לבחור מיופה כוח מתמשך, אשר יקבל החלטות במקומו. מדובר בתהליך משפטי למינוי אפוטרופוס, שאותו צריך ללוות עורך דין המתמחה בהליך זה. אם כן, באילו מצבים נדרשת נקיטת צעד שכזה? כיצד בוחרים את עורך הדין המתאים ומהי העלות? כל התשובות בהמשך המאמר.

מהו תהליך ייפוי כוח מתמשך ומתי הוא נחוץ?

תהליך של ייפוי כוח מתמשך נדרש במקרים שבהם אדם בוגר חווה הדרדרות במצבו הבריאותי והמנטלי, המשפיעים על יכולתו לקבל החלטות רפואיות וכלכליות באופן עצמאי. במצב שכזה, יכול אותו אדם לבקש מינוי של אפוטרופוס (אשר בעת אובדן הכשירות לקבלת החלטות באופן עצמאי), יקבל החלטות בשמו של אותו האדם. לרוב הליך זה מתרחש כאשר האדם צופה מצב שבו לא יוכל עוד לקבל החלטות ללא סיוע, כאשר ברצונו להבטיח שזה שמינה מטעמו, ידאג לרווחתו, ישמור על כבודו ועל האינטרסים שלו בראש מעייניו.

אישור המינוי של האפוטרופוס בתהליך ייפוי הכוח המתמשך יקבע בידי בית המשפט. את המסמך המשפטי חייב לנסח עורך דין, שאין לו כל אינטרסים אישיים בעניין. אותו עורך דין חייב להיות בעל הכשרה של האפוטרופוס הכללי. החתימה על המסמך חייבת להיעשות רק כאשר האדם המבקש מינוי מיופה כוח עדיין צלול בדעתו. התהליך שם את אותו אדם במרכז, מתוך רצון לשמר את כבודו ואת רצונותיו.

איך כדאי לבחור עורך דין לייפוי כוח מתמשך?

כפי שציינו, המסמך המשפטי חייב להיות מנוסח ומוגש מטעם עורך דין ייפוי כוח מתמשך אשר עבר הכשרת חובה בעניין זה. בשל רגישות הנושא חשוב לבחור את עורך הדין המתאים באופן מחושב וזהיר. ראשית, יש לוודא כי אכן אותו עורך דין עבר את ההכשרה של משרד המשפטים לייפוי כוח מתמשך. עורך דין שלא עבר הכשרה זו אינו רשאי לבצע את התהליך.

כמו כן, מומלץ לבחור בעורך דין המבין גם בדיני משפחה. זאת משום שלרוב האפוטרופוס יהיה בן משפחה של האדם המבקש ייפוי כוח מתמשך. בנוסף, לרוב לתהליך זה יתלוו תהליכי משפטיים נוספים הקשורים בדיני משפחה גם כן כמו הסכם ממון או עריכת צוואה.

הקפידו לשכור את שירותיו של עורך דין אשר לו ניסיון ממשי בעריכת המסמך המשפטי. על אף שמדובר בהליך יחסית חדש, עדיין ישנה חשיבות רבה לניסיון. כמו כן, מדובר בתהליך שלרוב מביא עימו תהיות ושינויים רגשיים רבים, לכן חשוב לבחור בעורך דין שיהיה זמין לליווי אישי, לכל אורך הדרך.

כמה עולה ייפוי כוח מתמשך?

כעת אנו מגיעים לשאלה – כמה עולה ייפוי כוח מתמשך למעשה? חשוב להבין שהמחיר תלוי במספר גורמים כמו – האם מדובר בייפוי כוח מתמשך עבור אדם יחיד עוד עבור זוג? מהי רמת הניסיון של עורך הדין? כמה פגישות נדרשות ליצירת המסמך המשפטי ואפילו היכן נמצא המשרד של עורך הדין? כמו כן, ישנם מקרים שבהם מיופה הכוח מקבל שכר על תפקידו.

עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך לאדם יחיד תעלה בין 2,500–5000 ש"ח, סכום שאליו יתווסף גם מע"מ. עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך לזוג יעלה בין 4,500–8,000 ש"ח, סכום שאליו יתווסף מע"מ גם כן. השכר האפשרי למיופה הכוח יכול לנוע בין 2000–6000 ש"ח, זאת בנוסף לזכאות החזר על הוצאות שנעשו מתוקף תפקידו. כמובן שהשכר, אם ישנו, ייכנס לתוקפו אך ורק מכניסת תוקף תפקידו של מיופה הכוח.

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב linkedin
LinkedIn
שיתוף ב pinterest
Pinterest
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב email
Email